----------------------------------------------------------------------------------------------- فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زيبا ساز ، نایت اسکین
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- رسانه ملی و سکوت در روزهای سرنوشت ساز
تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391 | 8:40 | نويسنده : افشین فتحی

در دو مطلبی که چندی قبل منتشر شد، به بررسی اخبار ورزشی سیما از دو منظر متفاوت پرداختیم. در بخش پایانی، به طرح آخرین موضوع و جمع بندی مطالب مطروحه درباره این بخش از فعالیت های رسانه ملی می پردازیم. در حقیقت، به این خواهیم رسید که به چه دلیل مردم ارتباط وسیعی با این بخش نداشته و نتوانسته اند آنگونه که باید، به عایدی از آن برسند.

× و ناگهان سکوت!
شاید بتوان این موضوع را مرتبط با بنیاد مدیریت رسانه ملی در سال ها و دهه اخیر دانست. در شرایط خاص و اتفاقاتی که به نوعی با تبعات و حواشی خاصی روبرو است، شاهد سکوت ناگهانی رسانه ملی هستیم. سکوتی که در مواردی منجر به روی آوردن مردم به رسانه های معارض و فعال در خارج از کشور شده است. این اتفاق در ورزش به شکلی مشهود و جدی مطرح بوده و خبر ورزشی سیما به دلایلی نامعلوم، در این زمینه بسیار شاخص بوده است.
به طور مثال، مردم این امکان را در رسانه ملی نمی بینند تا بازداشت شدن رئیس یک فدراسیون مشهور را که به قول سخنگوی قوه قضائیه، متهم نیز به شمار می رود، بشنوند. این در حالی است که رسانه های مکتوب و سایبری این خبر را منتشر کرده و به تحلیل آن می پردازند. حال چرا بایستی اتفاقی به این مهمی، نادیده گرفته شود؟ دلیل سکوت بخش خبری رسانه ملی در قبال این اتفاق خاص چیست؟ آیا ارزش خبری این رویداد در مرتبه ای نیست که در راس توجهات قرار گیرد؟

× وقتی مخاطب رسانه ملی را کنار می گذارد
این مورد، نمونه ای از مواردی این چنین است که مخاطب در مراجعه به رسانه ملی، دچار سرگردانی می شود. مخاطب که انتظار حضور جدی بخش خبری را دارد، با سکوتی مبهم روبرو می شود. در شرایطی که اتفاقی به این مهمی روی داده، چرا بایستی اینقدر بی توجه بود؟ چه معادله ای در رسانه ملی وجود دارد؟ و ...
اما نتیجه این خلا اطلاعاتی چیست؟ این ماجرا منجر می شود تا مخاطبان رسانه ملی، به سمت منابع دیگر خبری حرکت کنند. خبرگزاری ها، سایت ها و روزنامه های داخلی، منابع خوش بینانه ای است که مخاطب به آنها رجوع می کند؛ اما بخشی نیز به سمت رسانه های بیگانه سوق پیدا می کنند.
باید اذعان داشت که خبر ورزشی سیما به گونه ای عمل کرده که مخاطب نمی تواند انتظار تمام واقعیت را از آن داشته باشد. بخشی از واقعیت در رسانه ملی گفته می شود؛ در شرایطی که بایستی موضوعاتی این چنین مهم به آن رسوخ پیدا کند؛ اتفاقی که تا به امروز روی نداده است. کاهش رجوع به اخبار ورزشی رسانه ملی به عنوان محور تولید اخباری برآمده از واقعیت های ورزش را می توان در این میدان نیز دریافت و تحلیل کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: