----------------------------------------------------------------------------------------------- فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زيبا ساز ، نایت اسکین
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کارگران ژاپنی وقلیان چاق کردن ایرانی
تاريخ : سه شنبه 10 بهمن 1391 | 10:11 | نويسنده : افشین فتحی

نبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۹

کد مطلب: 16829
 
کارگران ژاپنی و قلیان چاق کردن در ایران؟!
 

کلاً نمی دانیم چه خبر است! از یک طرف می گویند مردم در فشار اقتصادی هستند و ندارند و .... و بعد از طرف دیگر وقتی دولت می خواهد یارانه ها را ۵ برابر کند تا اوضاع اقتصادی مردم بهتر شود؛ می گویند نکنید این کار را! 
نمونه اش صحبت های یکی از نمایندگان مجلس؛ ایشان گفت: "در صورت ۵ برابر شدن یارانه باید کارگر افغانی وارد کنیم/ روی دیگر سکه را نمی گویند." 

نظریه اول: خب! اگر اجرای فاز دوم هدفمندی و ۵ برابر شدن یارانه ها منجر می شود قیمت ها ۷ برابر بالا روند، پس مردم نیز باید با اجرای این فاز، بیشتر کار کنند و بیشتر زحمت بکشند، نه اینکه اینقدر در رفاه باشند و بیخیالی طی کنند که برویم کارگر افغانی بیاوریم!
آقای منتقد! بالاخره تصمیمتان را بگیرید! یا باید با اجرای فاز دوم هدفمندی؛ مردم در رفاه باشند و کارگر افغانی وارد کنیم و یا قیمت ها ۷ برابر شود و مردم در شرایط سخت تری زندگی کنند و به جای دوجا در سه جا کار کنند! هر دو با هم نمی شود! 

نظریه دوم: اصلاً فرض بر اینکه این صحبت درست باشد و مردم ما بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی و ۵ برابر شدن یارانه ها وضعشان آنقدر خوب شود که اصلا سر کار نروند؛ چه چیز از این بهتر؟! آیا این یک موفقیت نیست؟! یادمان هست تا چند سال پیش ایرانی ها به کشورهای دیگر می رفتند و در کشورهای دیگر کارهایی چون مرده سوزاندن و شاگرد ساندویچی بودن و ... را انجام می دادند؛ 
بگذارید چند سالی هم ما با خیال راحت بنشینیم و استراحت کنیم و بقیه مردم از کشورهای دیگر بیایند و کارهای ما را انجام دهند! نمی دانید چه لذتی دارد یک ژاپنی برایت قلیان چاق کند! 

نظریه سوم: روی دیگر سکه می تواند این باشد که همه مایه دار می شوند و دیگر شهروند آسیب پذیری وجود نخواهد داشت؛ هیچ می دانید اگر طبقه محروم وجود نداشته باشد چه اتفاقات وحشتناکی می افتد؟! دیگر هیچکس نمی تواند برای انتخابات های آتی وعده دهد که به وضعیت طبقه محروم رسیدگی می کند! چون عملا طبقه محرومی دیگر وجود ندارد و همه مایه دار شده اند! 
*** 

راستی! آقای کواکبیان هم گفته است: "دولت به جای ۵ برابر کردن یارانه ها وعده‌های سفرهای استانی را اجرا کند." 

نظریه اول: چشم! دولت از این پس قبل از انجام هر کاری ابتدا برنامه هایش را با شما هماهنگ کرده و از شما می پرسد چه کاری را انجام دهد! 

نظریه دوم: خب دولت هم دارد همین کار را می کند! رئیس جمهور بارها در سفرهای استانی صحبت از بهتر شدن وضعیت معیشتی مردم زده بود. 
*** 

یک سئوال فلسفی- اقتصادی: در ماه های اخیر، برخی از به اصطلاح کارشناس ها سر هر ماه می گفتند دولت اینماه دیگر نمی تواند یارانه ۴۵۵۰۰تومانی را بدهد و یا اینکه مدعی می شدند دیگر پول های دولت به اتمام رسیده! اما بعد از شروع شدن صحبت هایی در خصوص ۵ برابر شدن یارانه ها؛ کسی نمی گوید پول ندارند؛ و ما متوجه می شویم واقعا ۵ برابر شدن یارانه ها قابل اجرا شدن است؛ 
راستی! کارشناس ها بهتر از بقیه می دانستند مشکلی از لحاظ تامین هزینه یارانه ها نداریم، پس چرا این چند ماه اینقدر گیر می دادند؟!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: