----------------------------------------------------------------------------------------------- فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زيبا ساز ، نایت اسکین
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 7ستاره که در یک قدمی آرسنال بودند
تاريخ : سه شنبه 8 بهمن 1392 | 13:44 | نويسنده : افشین فتحی

در این تاپیک قصد داریم نگاهی به ستارگانی داشته باشیم که آرسنال تقریبا اونا رو خریده بود اما به دلایل مختلف این اتفاق نیفتاد و انتقال بازیکن کامل نشد .

بسیاری از مواقع پیش اومده که باشگاه آرسنال موفق نشده بازیکنان جوانی رو خریداری کنه و همون بازیکنان در ادامه تونستن کریرهای درخشانی در داخل و خارج از لیگ برتر داشته باشند .

دلایلی مانند عدم توافق بین دو باشگاه , قضاوت ضعیف در مورد یک بازیکن و نداشتن ایمان نسبت به یک فوتبالیست جوان باعث شده که بسیاری از بازیکنان با آرسنال قرارداد امضا نکنند . در زیر 7 نمونه رو مشاهده میکنید :

1. زلاتان ابراهیموویچ

در سال 2000 , زلاتان ابراهیموویچ که 16 سال سن داشت از زمین تمرین آرسنال بازدید کرد تا یک انتقال رو به ورزشگاه هایبوری رقم بزنه . پس از پوشیدن تیشرت آرسنال , زلاتان کاملا از این که با باشگاه قرارداد امضا کنه خوشحال بود .

با اینحال , در اون زمان آرسن ونگر بازی زلاتان رو با چشمان خودش ندیده بود . مربی فرانسوی از ابراهیموویچ درخواست کرد که در جلسه تمرینی بعدی باشگاه شرکت کنه , اما این درخواست توسط مرد سوئدی از خود راضی رد شد و او در عوض با آژاکس قرارداد امضا کرد .

ابراهیموویچ کریر خودش رو ادامه داد . به یوونتوس , اینتر میلان , بارسلونا , آث میلان و سپس پی اس جی رفت . او 3 گل رو در مقابل آرسنال به ثمر رسوند و اونا رو از لیگ قهرمانان حذف کرد .

زلاتان در مورد پوشیدن تیشرت آرسنال در یکی از مصاحبه ها به سان گفت : ' آرسنال تیشرت معروف قرمز و سفید رو به من داد . تیشرت شماره 9 که نام ابراهیموویچ برروی اون دیده میشد و من بسیار خوشحال شدم و حتی باهاش یک عکس گرفتم . این یک لحظه فوق العاده برای من بود . آرسنال تیم بزرگی در اون زمان داشت و این یک پیراهن آرسنال بود که فقط برای من ساخته شده بود . '

زلاتان در ادامه گفت : ' پس من منتظرم موندم تا او ( آرسن ونگر ) من رو برای این که باید به آرسنال بپیوندم متقاعد کنه . اما او حتی تلاش به انجام این کار هم نکرد . او هرگز یک پیشنهاد جدی به من نداد . '

2. کریستیانو رونالدو

باور کنید یا نه , آرسنال یکبار در سال 2003 به جذب کریستیانو رونالدو بسیار نزدیک بود . قبل از این که این ستاره پرتغالی به منچستر یونایتد بره , او از کمپ تمرینی آرسنال بازدید کرد , و مذاکراتی با آرسن ونگر برای انتقالش انجام داد .

رونالدو طی یک تور , زمین تمرینی آرسنال رو مشاهده کرد , و امکانات بسیار پیشرفته باشگاه نیز به او معرفی شد . در پایان بازدید , او حتی یک پیراهن آرسنال رو دریافت کرد که نامش در پشت پیراهن چاپ شده بود .

متاسفانه , آرسنال و اسپورتینگ لیسبون بر سر مسائل مالی به توافق نرسیدند و معامله به هم خورد . ونگر حاضر نشد پیشنهاد خودش رو برای خرید رونالدو افزایش بده . در نتیجه , منچستر یونایتد وینگر پرتغالی رو با مبلغ 12.5 میلیون پوند خرید .

مدیر برنامه های جورج مندز در مورد انتقال رونالدو به مجله GQ گفت : ' تعدادی از باشگاه های رده بالا از جمله آرسنال و منچستر یونایتد به استخدام این ستاره کوچک از اسپورتینگ لیسبون علاقه داشتند . '

او در ادامه میگه : ' اما تیم سرآلکس فرگوسن بود که بیشترین علاقه رو از خودش نشون داد و بهترین معامله رو برای آوردن رونالدو به انگلستان پیشنهاد کرد . '

طبق گفته مندز همه کریستیانو رو میخواستند . رئال , یوونتوس , بارسلونا . اما فقط آرسنال و منچستر یونایتد سعی کردن در اون فصل رونالدو رو به باشگاه خودشون بیارند . بقیه میخواستن او حداقل یک سال دیگه در اسپورتینگ باقی بمونه .

3 . ویسنت کمپانی

مدت ها قبل از پیوستن کمپانی به منچستر سیتی , او خیلی نزدیک مورد بررسی بخش
استعدادیابی آرسنال قرار گرفته بود .

در سال 2006 , کمپانی به دنبال این بود از باشگاه بچگی خودش یعنی آندرلشت خارج بشه . آرسنال با باشگاه و همچنین مدیر برنامه های خود بازیکن تماس برقرار کرد تا در مورد در دسترس بودن کمپانی برای انتقال پرس و جو کنه .

طبق گفته مدیر برنامه های ویسنت کمپانی , آرسن ونگر بسیار مشتاق بود که این مدافع مرکزی رو بعنوان جایگزینی برای سول کمپل خریداری کنه . در عوض , یک قرارداد 5.1 میلیون پوندی با هامبورگ بسته شد و در نهایت مدافع بلژیکی به منچستر سیتی پیوست . به طرز عجیب و غریبی , علاقه آرسنال به جذب کمپانی پس از بررسی اولیه بدون هیچ دلیل مشخصی از بین رفت .

4. یحیی توره

درست مانند رونالدو و ابراهیموویچ , یحیی توره نیز از یک سن بسیار پایین مورد علاقه آرسنال قرار گرفت و انتقال او به این باشگاه بسیار نزدیک بود . این هافبک اهل ساحل عاج بعنوان یک بازیکن جوان در تمرینات آرسنال شرکت کرد , اما تنها مشکل او نداشتن مجوز کار بود .

آرسن ونگر ادعا کرد که سن پایین او و همچنین نداشتن سابقه در سطح بین المللی در اون زمان , باعث شد که صبر توره به پایان برسه . او در نهایت به باشگاه متالورک دونتسک پیوست .

ونگر در مورد مشکلات انتقال توره گفت : ' من او رو خیلی خوب میشناسم . از زمانی که 15 سال سن داشت , بنابراین برای زمان زیادی هست که با او آشنا هستم . او یک استعداد عالی هست . '

ادامه صحبتهای ونگر : ' او بعنوان یک نوجوان در اینجا حضور داشت اما ما نمیتونستیم بازیکنانی که در تیم ملی بازی نکرده اند به خدمت بگیریم . او مجوز کار نداشت و بسیار جوان بود . ما تا زمانی که او در بلژیک بود صبر کردیم تا یک پاسپورت اروپایی برای او بگیریم . اما توره به اندازه کافی صبر نکرد و به متالورک دونتسک پیوست . '

در طول سالها , یحیی توره مراتب رو طی کرد و از المپیاکوس به موناکو , بارسلونا و سپس منچستر سیتی رفت .

5. پیتر چک

قبل از انتقال به رنز در سال 2004 , پیتر چک ادعا کرد زمانی که در اسپارتاپراگ بازی میکرده خیلی نزدیک تحت بررسی استعدادیابی آرسنال قرار گرفته بود .

توپچی ها تلاش کردن که چک رو جذب کنند , اما دوباره مشکلاتی در رابطه با مجوز کار معامله رو متوقف کرد . چک همچنین ادعا کرد که رئیس استعدادیابی آرسنال احساس میکرده که دروازه بان اهل چک به اندازه کافی برای لیگ برتر انگلیس مناسب نیست .

در نتیجه , چک به رنز رفت , تا این که رقیب لندنی آرسنال یعنی چلسی او رو خریداری کرد . چک از زمانی که به لندن منتقل شده ثابت کرده یکی از بهترین دروازه بانان در انگلستان هست .

6. فیل جونز

پس از طی کردن مراتب در آکادمی جوانان بلکبرن , فیل جونز در طول فصل 2010/11 نامی برای خودش درست کرد و توجه تعدادی از باشگاه های برتر به او جلب شد .

آرسنال آماده بود که پول زیادی رو برای بدست آوردن این مدافع جوان هزینه کنه . روزنامه نگار اکسپرس یعنی Matt Law گزارش داد که آرسنال یک پیشنهاد برای خرید جونز رو پذیرفته و حتی دستمزد بالاتری رو نسبت به منچستر یونایتد به این بازیکن ارائه داده است . اما مقصد نهایی مدافع انگلیسی اولدترافورد بود .

با وجود این که آرسن ونگر بهترین تلاش های خودش رو کرد , فیل جونز در انتقالی با پول کمتر به منچستر رفت . از زمان انتقال او , جونز در 46 بازی برای یونایتد ظاهر شده و کریر خودش در تیم ملی انگلیس رو آغاز کرده است .

7. رود ون نیستلروی

مهاجم هلندی که تبدیل به یکی از منفورترین چهره ها در شمال لندن شد , یکبار نزدیک بود تبدیل به بخش بزرگی از اون بشه .

ون نیستلروی پس از به ثمر رساندن 62 گل در 67 بازی برای پی اس وی آیندهوون توجه هر دو باشگاه آرسنال و منچستر یونایتد رو به خودش جلب کرد . این هلندی دارای یک استعداد شگفت انگیز بود , اما یک بازیکن وجود داشت که از خریداری نیستلروی توسط آرسنال جلوگیری کرد . اون بازیکن کسی نبود جز فرانسیس جفرز .

آرسن ونگر ادعا کرد پس از گرفتن این تصمیم که باشگاه باید ' اساس انگلیسی ' بودن خودش رو حفظ کنه , جفرز رو به ون نیستلروی ترجیح داده . این انتقال یک اشتباه بود , چون جفرز در 22 بازی برای توپچی ها فقط 4 بار گلزنی کرد . این در حالی بود که ون نیستلروی 95 گل رو در 150 بازی برای یونایتد به ثمر رساند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: