----------------------------------------------------------------------------------------------- فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زيبا ساز ، نایت اسکین
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- بررسی بیست تیم برتر اقتصادی فوتبال (2)؛ از رئال مادرید تا منچستر یونایتد و بایرن مونیخ
- بخش بین المللی سایت گل اقدام به بررسی 20 تیم موفق مالی دنیا کرده است که در قسمت دوم به بررسی ده تیم برتر این جدول می پردازیم.

10 - آ.ث. میلان 

درآمد سال گذشته: 256.9 میلیون یورو

درآمد امسال: 263.5 میلیون یورو

درصد رشد:2.6%

آ.ث. میلان حالا دیگر بهترین تیم ایتالیایی این جدول نیست و جای خود را به بانوی پیر تورین داده است؛ مانند اکثر تیم های ایتالیایی به غیر از یوونتوس مشکل آن ها هم خالی ماندن ورزشگاه و استقبال کم از بازی های خانگی است. در این شرایط بحران زده میلان تنها اسپانسر ها و لیگ قهرمانان اروپا باعث شدند تا این تیم در جمع 10 تیم برتر اقتصادی بماند اما باید دید آیا روسنری می تواند سال آینده به لیگ قهرمانان اروپا صعود کند یا خیر. لیگ قهرمانان اروپا یکی از عوامل تاثیر گذار در رشد مالی تیم هاست، اما با توجه به شرایط میلان و احتمال از دست دادن لیگ قهرمانان اروپا روسنری باید دست به دامن راه های دیگر برای ماندن در جمع 10 تیم برتر باشد.


9 - یوونتوس 

درآمد سال گذشته: 195.4 میلیون یورو

درآمد امسال: 272.4 میلیون یورو 

درصد رشد:39.4%

حالا یوونتوس پادشاه مالی فوتبال اروپاست. پس از قهرمانی مجدد در اسکودتو و عملکرد نسبتا موفق در لیگ قهرمانان اروپا یوونتوس به لطف در آمد های حاصل از پخش زنده تلویزیونی و موفق شد رشد چشم گیری داشته باشد و پس از 4 سال به جمع 10 تیم برتر بپیوندند. از نکات قابل تامل در مورد یووه حضور پور شور هواداران در ورزشگاه است، میانگین حضور هواداران در ورزشگاه 19% بیشتر از میانگین حضور هوادران در ورزشگاه های دیگر اروپاست. هم اکنون هر چند یوونتوس از لیگ قهرمانان اروپا حذف شده است اما آینده ای روشن برای این تیم تصور می شود و راه راه پوشان تورینی می توانند در سال های آینده جایگاه خود را ارتقا دهند.


8 - آرسنال 

درآمد سال گذشته: 290.3 میلیون یورو

درآمد امسال: 284.3 میلیون یورو

درصد رشد: 2.1% - 

آرسنال در سال گذشته با تغییر سیاست های مالی خود جایگاه خوب خود  در این جدول را از دست داد. تقریبا 18 ماه پیش آن ها رابین فن پرسی را به منچستر یونایتد فروختند . حضور کمتر (3 درصد) هواداران نیز از نقاط تاریک آرسنال در سال گذشته بود. اما حالا آرسنال در صدر لیگ برتر قرار دارد و آن ها می توانند با قهرمانی در لیگ برتر و عملکرد خوب در لیگ قهرمانان اروپا پیشرفت چشم گیری داشته باشند.


7 - چلسی 

درآمد سال گذشته: 322.6 میلیون یورو

درآمد امسال:303.4 میلیون یورو 

درصد رشد: 6.3% - 

چلسی نیز مانند رقیب همشهری خود سقوط شک آوری داشت. قهرمانی در یورو نتوانتس حذف از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را جبران کند، نکته ای که باعث رشد منفی آبی های لندن در سال 2013 شد. اما گرفتن حق پخش تلویزیونی، داشتن اسپانسر و البته بازگشتن ژوزه مورینیو از عواملی است که می تواند چلسی را در جمع 5 تیم برتر سال 2014 قرار دهد.


6 - منچستر سیتی 

درآمد سال گذشته: 285.6

درآمد امسال:316.2 

درصد رشد: 10.7 

سیتیزن ها آرام آرام به جمع 5 تیم برتر نزدیک می شوند. هرچند داشتن اسپانسری چون خط هوایی اتحاد شما را در جمع 10 تیم برتر نگه می دارد اما برای رسیدن به جمع 5 تیم برتر پارامتر های دیگری لازم است که ظاهرا منچستر سیتی به آن ها دست یافته است. حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا، قهرمانی در لیگ برتر و جام های حذفی از مهم ترین عوامل رشد مالی تیم ها هستند؛ هم چنین پر شدن استادیوم و حمایت هواداران نیز او عوامل دیگر از است که البته نسبت به سال گذشته با صعود چشم گیری همراه بوده است. با این تفاسیر باید شاهد حضور منچستر سیتی در جمع 5 تیم برتر سال 2014 باشیم.


5 - پاریسن ژرمن 

درآمد سال گذشته: 220.5 میلیون یورو

درآمد امسال:398.8 میلیون یورو 

درصد رشد: 81%

پاریسن ژرمن قطعا پدیده امسال لیگ اقتصادی است. آن ها با درآمدی بالغ بر 150 میلیون یورو تمامی رکورد ها را شکستند. درآمد این باشگاه پاریسی در سال 2010 تنها 82 میلیون یورو بود اما حالا موفق ترین  باشگاه در زمینه کسب درآمد است. 

قطعا این موضوع می تواند افتخار بزرگی برای پاریسن ژرمن باشد و باید شاهد حضور آن ها در جمع 3 تیم برتر این لیگ در سال 2014 باشیم.


4 - منچستر یونایتد 

درآمد سال گذشته: 395.9 میلیون یورو 

درآمد امسال: 423.8 میلیون یورو 

درصد رشد: 7% 

قهرمانی بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا باعث شد منچستر یونایتد با یک رتبه نزول در رتبه چهارم این لیگ بایستد. تنها عقد قرارداد با دو اسپانسر AON  به مبلغ 100 میلیون یورو و شورلت کافی بود تا یونایتد در این جایگاه بایستد و ناکامی نسبی آن ها در لیگ قهرمانان اروپا تاثیری در کار آن ها نداشته باشد. دو عامل دیگر موفقیت منچستر یونایتد حضور تقریبا 100% هواداران در اولدترافورد و قهرمانی در لیگ برتر است. اما در سال 2014 آن ها فقط در صورتی می توانند در این رتبه جای داشته باشند که موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شوند.


3 - بایرن مونیخ 

 

در آمد سال گذشته:368.4 میلیون یورو

درآمد امسال: 431.2 میلیون یورو 

درصد رشد: 17.5 %

قهرمانی اروپا پس از دو فینال نا موفق باعث شد بایرن مونیخ به جمع سه تیم برتر بپیوندد. بایرن مونیخ فقط 55 میلیون یورو به علت قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دریافت کرد. افزایش 11 درصدی حق پخش تلویزیونی و افزایش 18 درصدی تبلیغات و اسپانسر ها و البته حضور تمام و کمال هواداران در آلینس آرنا باعث شد بایرن در رده سوم این لیگ قرار گیرد.


2 - بارسلونا 

در آمد سال گذشته:483 میلیون یورو 

درآمد امسال: 482.6 میلیون یورو 

درصد رشد:0.1% - 

بارسلونا با قهرمانی آسان در لالیگا و رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا سال آرامی را سپری کرد. افزایش مبلغ حق پخش تلویزیونی و عقد قرارداد با اسپانسر های چدید باعث شد تغییری در درآمد های بارسا به وجود نیاید اما همانند منچستر یونایتد اگر کاتالان ها خواهان حفظ جایگاه خود هستند باید در لیگ قهرمانان اروپا حداقل به فینال برسند و لالیگا را فتح کنند.


1 - رئال مادرید 

درآمد سال گذشته: 512 میلیون یورو 

درآمد امسال: 518.8 میلیون یورو 

درصد رشد: 1.2%

هر چند سال 2013 سال پرباری برای رئال مادرید نبود اما آن ها با تاراج بازیکنان خود از جمله اوزیل به درآمدی هنگفت دست یافتند. سیاست های خوب مالی رئال مادرید باعث شد آن ها در سال ناکامی خود هم همچنان صدر نشین لیگ مالی باشند و احتمال می رود در سال 2014 هم صدر نشین این لیگ بمانند. 

نکته جالب این است که در سالی که اسپانیا با بحران مالی رو به رو بود وضعیت رئال مادرید بهبود یافت!

مادرید با درآمد بالایی که از اسپانسر ها و بازی های خانگی خود دارد دست نیافتنی به نظر می رسد و ظاهرا فعلا پادشاه اقتصادی جهان است.  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: