----------------------------------------------------------------------------------------------- فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زيبا ساز ، نایت اسکین
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- بررسی 20تیم برتر اقتصادی جهان
تاريخ : جمعه 4 بهمن 1392 | 8:49 | نويسنده : افشین فتحی

بخش بین المللی سایت گل اقدام به بررسی 20 تیم موفق مالی دنیا کرده است که در قسمت اول به بررسی ده تیم دوم این جدول می پردازیم.

20 - اتلیتیکو مادرید 

درآمد سال قبل : 107.8 میلیون یورو

درآمد امسال: 120 یورو

درصد رشد: 11%

اتلتیکو مادرید امسال بالاخره به جمع 20 تیم برتر راه یافت. در یک و نیم فصلی که گذشت، آن ها قهرمان سوپر کاپ اروپا شدند و رئال مادرید را در فینال کوپا دل ری شکست دادند و قهرمان جام حذفی اسپانیا شدند. هم چنین روخوبلانکوس لالیگا را با رتبه سوم به اتمام رساندوپس ازمدت ها به لیگ قهرمانان راه یافت؛ هم اکنون نیز در رده دوم لالیگا قرار دارد.همه این ها در حالی است که در آمد اتلتیکو مادرید از طریق پخش تلویزیونی تنها یک سوم رئال مادرید و بارسلونا است اما ظاهرا طوفانی در راه است، طوفانی که باید منتظر ماند و دید که چگونه همه را درو خواهد کرد.

 


19 - آ.اس. رم

درآمد سال قبل: 116 میلیون یورو 

درآمد امسال: 124.4 میلیون یورو

درصد رشد:7.3%

هرچند رم فصل سختی را پشت سر گذاشت اما امسال به رده 19 این جدول رسید. رم سال گذشته سری آ را با رده ششم به اتمام رساند و با شکست در فینال جام حذفی در برابر لاتزیو از رسیدن به یورو لیگ نیز بازماند اما آنچه که باعث رشد 40 درصدی سهام آن ها شده است، افزایش مبلغ حق پخش تلویزیونی (2%)، فروخته شدن نیمی از بلیت های بازی های خانگی رم و در آمد بیشتر از تبلیغات (3%) بوده است؛ حالا رم فقط باید رشد کند و با تثبیت جایگاه خود در سری آ و راه یابی به لیگ قهرمانان اروپا جایگاه خود را در این لیست بهبود بخشد.


18- فنرباحچه 

درآمد سال قبل: 103.2 میلیون یورو

درآمد امسال: 126.4 میلیون یورو

درصد رشد:22.5

رسیدن به نیمه نهایی یورو لیگ به فنر باحچه کمک کرد تا پس از سال 2009 در این لیست قرار بگیرد. در آمد 126.4 میلیون یورو قطعا برای قهرمان جام حذفی ترکیه و نائب قهرمان سوپر لیگ ترکیه عادلانه است. این تیم استانبولی 13.3 میلیون یورو از یورو لیگ، 43 میلیون یورو از حق پخش تلویزیونی و مقداری نیز از بلیت فروشی کسب کرده است. حضور 40000 نفر در ورزشگاه فنرباحچه کمک فراوانی به رشد اقتصادی این تیم کرده است هرچند فنرباحچه از حضور در رقابت های اروپایی منع شده است اما احتمالا در سال جاری شاهد تغییراتی در سیاست های مالی این باشگاه خواهیم بود.


17- هامبورگ

درآمد سال قبل: 121.1 میلیون یورو 

درآمد امسال: 135.4 میلیون یورو

درصد رشد: 11.8 %

هر چند هامبورگ سال گذشته را بدون داشتن حتی 1 رقابت اروپایی گذراند اما موفق شد با پرشی سه پله ای به رده هفدهم لیگ اقتصادی فوتبال برسد. .  اسپانسر قوی آن ها یعنی Fly Emirates آن ها را همچنان در این جدول نگه داشته است. اسپانسری که هر فصل حدود 20 میلیون یورو به این باشگاه آلمانی می پردازد؛ با این تفاسیر انتظار می رود هامبورگ سال آینده نیز در جمع 20 تیم برتر اقتصادی دنیا باشد.


16- گالاتاسرای 

درآمد سال قبل:129.7 میلیون یورو

درآمد امسال: 157 میلیون یورو

درصد رشد:21%

سپری کردن یک فصل کاملا موفق در اروپا و ترکیه و رسیدن به جایگاه 16 لیگ اقتصادی جهان، بالاترین رتبه ای که یک باشگاه ترکیه ای تا کنون تجربه کرده است. سرخ پوشان ترکیه ای سال گذشته قهرمان سوپرلیگ ترکیه شدند و در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا توسط رئال مادرید حذف شدند.

سود اصلی شیرها از قهرمانی در لیگ ترکیه بود، لیگی که سال گذشته به جمع 5 لیگ برتر اروپا اضافه شد؛ در آمد آن ها تنها از حق پخش تلویزیونی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا چیزی در حدود 25 میلیون یورو بود. شیرها امیدوارند امسال نیز مانند پارسال با عملکردی درخشان در لیگ برتر ترکیه و لیگ قهرمانان اروپا جایگاه خود را بهبود ببخشند.


15- اینتر میلان

درآمد سال قبل:200.6 میلیون یورو

درآمد امسال:168.8 میلیون یورو

درصد رشد: 18.8-

یک فصل اعجاب آور برای اینتر میلان؛ آبی و مشکی پوشان میلانی با قرار گرفتن در رده نهم سری آ بدترین جایگاه خود را پس از فصل 94- 1993 تجربه کردند. راه نیافتن به لیگ قهرمانان اروپا عامل اصلی رکورد اقتصادی اینتر در فصل گذشته بوده است. کاهش 5 درصدی حضور هواداران در بازی های خانگی از دیگر عوامل رکود اینتر در این جدول است. 

توهیر مدیرعامل جدید اینتر با طرح های اقتصادی تازه ای پا به میدان گذاشته است و ظاهرا قصد دارد تا ورزشگاه اینتر را به مکان دیگری منتقل کند اما حالا باید دید آیا اینتر می تواند در این جدول باقی بماند یا خیر! فراموش نکنید که اینتر یک فصل دیگر را بدون داشتن بازی های اروپایی سپری می کند.


14- تاتنهام هاتسپر

در آمد فصل قبل: 178.2 میلیون یورو

درآمد امسال: 172 میلیون یورو 

درصد رشد:3.6% -

بدترین باشگاه انگلیسی حاضر در جدول؛ تاتنهام جزو معدود تیم هایی بود که حق پخش تلویزیونی خود را کاهش داد و در عوض قیمت بلیت ها را افزایش داد؛ ناکامی در رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا و خرج کردن تمام پول حاصل از فروش گرث بیل باعث شد تاتنهام همچنان در رده 14 این جدول بماند و تغییر چندانی نداشته باشد.


13 - شالکه 04 

درآمد سال قبل: 174.5 میلیون یورو 

درآمد امسال: 198.2 میلیون یورو 

درصد رشد: 13.6 

نماینده گلسن کرشن با حضور مجدد در لیگ قهرمانان اروپا رشدی چشم گیر داشت و در رده سیزدهم لیگ اقتصادی قرار گرفت. حضور در جمع 16 تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا و عملکرد خوب در بوندسلیگا عامل اصلی موفقیت شالکه در سال گذشته بود؛ در آمد آن ها از حضور در لیگ قهرمانان اروپا 28 میلیون یورو بود، هم چنین آن ها از حضور خود در یورو لیگ نیز 12 میلیون یورو کسب کردند. اما حضور رقبایی هم چون بایر لورکوزن و بروسیا مونشن گلادباخ می تواند اصلی ترین تهدید برای خراب کردن آرزوی آبی ها باشد.


12 - لیورپول 

درآمد سال قبل: 233.2 میلیون یورو

درآمد امسال: 240.6 میلیون یورو

درصد رشد: 3.2%

لیورپول اولین پس از 13 سال برای اولین بار از جمع 10 تیم برتر این لیست جدا شد؛ عامل اصلی این جدایی نرسیدن به رقابت های اروپایی و ناکامی در رقابت ها یورو لیگ سال گذشته است. قرمزهای آنفیلد رشد خود را فقط و فقط مدیون حضور هوادران و تبلیغات و حق پخش تلویزیونی هستند اما شاگردان راجرز به راحتی می توانند با حضور دوباره در لیگ قهرمانان اروپا لیورپول را به جمع 10 تیم برتر اقتصادی جهان بازگردانند.


11 - بروسیا دورتموند

درآمد سال قبل: 196.7 میلیون یورو

درآمد امسال:256.2 میلیون یورو

درصد رشد: 30.2%

یک رشد فوق العاده برای نائب قهرمان بوندس لیگا و لیگ قهرمانان اروپا. حق پخش تلویزیون طلایی پوشان وست فالن با رشدی 45 درصدی به 88 میلیون یورو رسید. رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا و نائب قهرمانی در بوندس لیگا از دیگر عوامل در آمد هنگفت دورتموند بوده است. اما یکی از عوامل برجسته موفقیت دورتموند مانند لیورپول هوادران این تیم است، حضور 100 درصدی در سیگنال ایدونا پارک باعث شد دورتموند بتواند خود را در جمع 11 تیم برتر اقتصادی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: