----------------------------------------------------------------------------------------------- فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زيبا ساز ، نایت اسکین
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- فینال های برتر لیگ قهرمانان
تاريخ : چهار شنبه 2 بهمن 1392 | 15:2 | نويسنده : افشین فتحی

5فینال برتر لیگ قهرمانان اروپا

5 فینال برتر لیگ قهرمانان اروپا

لیگ قهرمانان اروپا یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین رقابتهای فوتبال هست . در این رقابت تیم های قدرتمند اروپایی به مصاف هم میرن تا در نهایت 1 تیم جام قهرمانی رو بالای سر ببره .

در تاریخ بازیهای لیگ قهرمانان , ما شاهد لحظات بیادماندنی و دراماتیک بودیم . لحظاتی که تماشای اونا سرگرم کننده هست . لیگ قهرمانان به ما نشون میده که هیچ چیز رو نمیشه پیشبینی کرد . از قهرمانی منچستر یونایتد در دقایق پایانی گرفته , تا بازگشت معجزه آسای لیورپول .

فینال امسال , 24 می 2014 در ورزشگاه ' استادیو دا لوز ' در لیسبون پرتغال برگزار خواهد شد .

به همین مناسبت تصمیم داریم مروری بر 5 فینال برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا داشته باشیم :

------------------------------

5. 2007-08 : چلسی در مقابل منچستر یونایتد

در فینال سال 2008 , چلسی و منچستر یونایتد طی یک نبرد تمام انگلیسی برای برتری در اروپا در استادیوم لوژینکی در مسکو به مصاف هم رفتند . منچستر در حالی به مقابله با چلسی میرفت که موفق شده بود قهرمانی لیگ برتر رو بدست بیاره . شیاطین سرخ آماده بودن که آسیب های بیشتری رو به آبی ها تحمیل کنند . در دقیقه 26 , کریستیانو رونالدو موفق شد یونایتد رو جلو بندازه . در دقیقه 45 , فرانک لمپارد کار رو برای چلسی به تساوی کشوند . هیچ گل بیشتری در وقت عادی و زمان اضافه رد و بدل نشد و بازی به ضربات پنالتی رفت . دیدیه دروگبا در نیمه دوم وقت اضافه از بازی بیرون رفت و غیبت او باعث شد که چلسی ضربه بخوره . شرایط لغزنده زمین باعث شد که رونالدو و تری ضربات خودشون رو از دست بدن و کار به پنالتی حذفی کشیده بشه . پس از گلهای آندرسون , کالو و سپس رایان گیگز , نیکلاس آنلکا پنالتی رو نتونست گل کنه و یونایتد قهرمان شد .

4. 2000-01 : بایرن مونیخ در مقابل والنسیا

در فینال لیگ قهرمانان 2000/01 , بایرن مونیخ در استادیوم میلان یعنی سن سیرو , به مقابله با والنسیا پرداخت . در دقیقه سوم , اسکیپر مندیه تا موفق شد از روی نقطه پنالتی والنسیا رو پیش بندازه . حدود 50 دقیقه بعد , بایرن مونیخ توسط یک پنالتی دیگه گل تساوی رو زد . زننده گل , اشتفان اشنبرگ بود . هردو تیم این نتیجه رو تا پایان وقت عادی و زمان اضافه حفظ کردند و ضیافت پنالتی ها فرارسید . پائولو سرجیو برای بایرن از دست داد و زاهوویچ برای والنسیا , و نتیجه 2-2 شد . در حالی که سالی حمیدزیچ و زیکلر برای بایرن و همچنین مندیه تا و کری برای والنسیا گل به ثمر رسوندن . آندرسون و کاربونی هردو برای تیم هاشون نتونستن گلزنی کنند . با گلزنی های اشنبرگ و باراجا بترتیب , پنالتی وارد مرحله حذفی شد . لیزارازو و لینکه هردو برای بایرن گل زدن , در حالی که الیورکان موفق شد با هنرنمایی خودش ضربه موریسیو پلگرینو رو دفع کنه و بایرن قهرمان بشه .

3. 2011-12 : چلسی در مقابل بایرن مونیخ

در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا , شاهد فینال های زیادی بودیم که توسط ضربات پنالتی به نتیجه رسیده اند , اما چیزی که باعث شده فینال فصل قبل دراماتیک بشه , مبارزه ای بود که در طول 120 دقیقه دو تیم انجام دادن . چلسی در تاریخ 19 می 2012 در حالی به آلیانز آرنا رفت که تونسته بود بطرز شگفت انگیزی قهرمان دوره قبل و یکی از شانسهای قهرمانی یعنی بارسلونا رو شکست بده . اما اونا باید از سد یک تیم قدرتمند بنام بایرن مونیخ عبور میکردن تا به قهرمانی برسند . بایرنی که در خونه خودش بازی میکرد . بسیاری از کارشناسان فوتبال , پیشبینی کرده بودن که باشگاه لندنی نمیتونه از پس بایرن بربیاد . اما بایرن تحت فشار هوادارانش , نتونست اعصاب خودش رو حفظ کنه . بایرن بر بازی مسلط شده بود اما نتونست به گل برسه , تا اینکه در دقیقه 83 , توماس مولر با ضربه سر توپ رو از پیترچک عبور داد و ورزشگاه رو به آتش کشید . با اینحال , اون روز , روز بایرن نبود . در دقیقه 88 گل دیدیه دروگبا بازی رو به وقت اضافه برد . در وقت اضافه , بایرن با پنالتی که بدست آورد , یک شانس عالی رو داشت که برنده بازی بشه , اما پیترچک اجازه نداد که چنین اتفاقی بیفته . پنالتی آرین روبن بلاک شد و در ادامه چلسی در ضربات پنالتی پیروز و به اولین قهرمانی خودش دست یافت . چک در پنالتی ها عملکرد فوق العاده ای از خودش نشون داد . زننده آخرین پنالتی که منجر به قهرمانی چلسی شد , دروگبا بود .

2. 2004-05 : آث میلان در مقابل لیورپول

فینال 05-2004 , در ورزشگاه المپیک در استانبول برگزار شد و طی اون آث میلان در برابر لیورپول قرار گرفت , در حالی که قهرمانی میلان محتمل تر بود . میلان بازی رو طوفانی شروع کرد و پائولو مالدینی در ثانیه 52 بازی , گل اول رو برای میلان به ثمر رسوند . کرسپو در عرض 5 دقیقه 2 گل زد و در نیمه اول میلان با نتیجه 0-3 پیش افتاد . با یک پیروزی کامل , میلان با اطمینان وارد نیمه دوم شد . اما کاری که لیورپول انجام داد , جادویی بود . در یکی از دراماتیک ترین بازگشت ها در فوتبال , تیم انگلیسی 3 گل رو در ظرف 6 دقیقه به ثمر رسوند , گل اول بدست کاپیتان استیون جرارد در دقیقه 54 رقم خورد . 2 دقیقه بعد و در دقیقه 56 , ضربه اسمیچر به تور دروازه نشست . ژابی آلونسو در دقیقه 60 بازی رو مساوی کرد و تیم میلان نابود شد . شاگردان آنجلوتی , هرگز موفق نشدن به بازی برگردن . اگرچه بازی پس از اتمام وقتهای اضافه به پنالتی رسید , اما عصبی بودن ایتالیایی ها به وضوح مشاهده می شد . سرجینیو , شوچنکو و پیرلو , پنالتی های خودشون رو از دست دادن و بازیکنان لیورپول همراه با بنیتز , به افتخار بزرگی دست پیدا کردند .

1. 1998-99 : منچستر یونایتد در مقابل بایرن مونیخ

90 هزارنفر که در تاریخ 26 می 1999 برای فینال لیگ قهرمانان در نیوکمپ حضور داشتند , شاهد یکی از مهیج ترین بازیهای انجام شده در تاریخ فوتبال بودن . منچستر یونایتد در رقابتی داغ به مبارزه بایرن مونیخ رفت . گل دقیقه 6 ماریو باسلر , باعث شد که بایرن در اوایل بازی به برتری برسه . این گل برای 85 دقیقه پابرجا باقی موند . در اولین دقیقه از وقتهای تلف شده و درست زمانی که بایرن برای جشن گرفتن آماده شده بود , تدی شرینگهام از روی کورنر دیوید بکام , گل مساوی رو زد . همه در انتظار وقتهای اضافه بودن , اما هرگز بازی به اون مرحله نرسید . 2 دقیقه بعد از گل شرینگهام , اوله سولکسجائر موفق شد گل دیگری رو از روی کورنر دیوید بکام به ثمر برسونه و قهرمانی رو از چنگ بایرن مونیخ دربیاره . منچستر که در لیگ برتر و جام حذفی قهرمان شده بود , 3 جام رو کسب کرد و بایرن جامی رو که در یک قدمی اون قرار داشت , طی یک چرخش تکان دهنده از دست داد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: